naschabloggen

Alla inlägg under april 2012

Av Laura - 30 april 2012 19:32

Heej allihopa! Idag har jag inte gjort så  mycket mer än att jag var med kompisen och åt årets första mjukglass :) det var ju ett väldigt fint väder så det blev många lång rundor med hunden :) Kommer mer snart! :) Love u! <33  

Av Laura - 27 april 2012 07:03

Har precis borstat tänderna och sminkat mig och har lite tid för bloggen nu innan jag går till skolan.

Imorgon är det lördag och då ska jag ha födelsedags party om det blir fint väder så ska vi grilla lite utomhus och sånt och det kommer att bli jättekul! På söndagen därpå ska vi ha vuxenkalas :) Ska till skolan nu hejdå :) ove u! <333

Av Laura - 25 april 2012 18:45

Jippie! Idag är det den 25/4 2012 och idag fyller jag 12 år! JAg har precis kommit hem från stallet och har det jättemysigt :) Love u! <3

Av Laura - 23 april 2012 18:28

Då har man precis ridit Donna och ska snart äta :) Har inte så mycket tid för bloggen just nu men jag ska börja skriva mera senare :) Love <3

Av Laura - 20 april 2012 13:48

Heej allihopa, tänkte hålla en tävling för denna veckan, det går ut på att du kommenterar min blogg och sedan gillar den då har du möjligheten att bli veckans bloggare :)  


Mot högre höjder!

Kommentera och fråga if du vill bli min a person. Om du blir min a girl/boy har du ansvar för att alla kommentarerna som blir skickade till min blogg inte innehåller kränkningar, fula ord eller sexuella övergrepp. Du har även hand om vissa frågor. Om du vill bli a person måste du ge mig din e mail adress så att vi kan mejla varandra :) lycka till :) ps när man blir a person ser jag till att alla vet vem du är dvs du blir populär och många läser din blogg ;)


Gilla min blogg så gillar jag din ;)


humör: Glad!



Av Laura - 20 april 2012 12:42

Jahap, då är man sjuk idag då :( Jag mår lite sådär halvbra...Har huvudverk, ont i hälen, magknip:( hoppas att jag blir frisk till imon så att jag kan åka till mina kopisar Wilma,Kajsa och Estrid i stallet och städa, putsa och dona och kanske göra någonting annat efter det :) Hoppas, Hoppas och HOPPAS! Humör: Orolig.... :/ Love u <3

Av Laura - 20 april 2012 09:18

  Jag! :P


Som ni säkert redan vet så heter jag Nascha och är 14 år. Jag bor i skåne. Jag rider mycket på en travare som heter Madonna här kommer en bild på henne :)   Donna är 5 år och sto på 160 cm, jag hoppas att hon om nått år ska kunna tävla ute på banan och dra in lite pengar men om det inte lyckas så kommer hon att användas som avel eftersom att hon har väldigt fin stam. Jag rider henne nu utan vagn för att hon behöver den träningen som vagnen inte kan ge henne. När hon kom var hon rädd för allt och alla, hon hade sår på hela kroppen, mager och pälsen var helt raggig. Hon hade dessutom inga muskler så det är därför jag måste rida och träna henne utan vagn.


Jag har många andra intressen som Bloggen, agility med min underbara hund Molly som är 1,5 år här kommer en bild på henne! --->   Hon är en tik av ras Puli fast utan flätorna :) Hon är en ungersk vall hund som är jättebra på agility. Hon är inte så bra på att lyda men det är väldigt svårt att lära en vallhund det.


Jag kommer bla skriva om dem två filurerna och lite tips om allt typ. Kommeratt blogga om allt som händer och jag kommer även att skriva om hur det är att rida på en travare. För när man rider en travare som bara för det mesta har sprungit på banan så är det mycket man inte kan göra. Man kan inte åka ut på t.ex hopp och dressyr tävlingar, man måste vara 127% fokuserad på hästen fär travare är väldigt starka och kan tra iväg med dig när som helst! Dem vet att dem är så starka att dem kan sticka iväg eller kasta av dig det är därför man inte sätter nybörjare på dem. Man lär sig väldigt mycket när man rider dem och man måste vara stadig och ha straka magmuskler för att hålla igen dem i både trav och galopp. En travare kan gå många dagar i veckan för att få utlopp för sin energi och styrka. Den dagen hästen är *helt* avslappnad i både skritt, trav och galopp....då har du lyckats.


Det finns travare som går galant i hoppning och dressyr för om man tränar dem när dem är unga kan dem bli jätteduktiga och då kan man ställa upp i tävlingar. Eftersom att jag är inriktad på hoppning så hoppas jag att Donna är en av dem travare som blir duktiga i hoppning så att jag kan åka ut på tävlingar nån gång :) Tack för mig :)

Av Laura - 20 april 2012 09:05

Heej! Välkommen till naschaBloggen! Här skriver jag lite om mitt liv. Mitt liv består mest av hästar, skolan, lite tips om alla lägen och sånt ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heey! Jag försöker stötta tjejer och killar med häst och livet ;) Love U!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards